Zapraszamy na konferencję podsumowującą realizowany przez nasz zespół projekt badawczy
„Kruche awatary?” Reprezentacje niepełnosprawności w grach wideo w warstwie językowej, wizualnej, fabularnej i strukturalnej finansowany przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON) w ramach konkursu "Reprezentacje niepełnoprawności w kulturze i edukacji".
Projekt był realizowany od stycznia do grudnia 2021 w Dolnośląskiej Szkole Wyższej przez zespół badawczy w składzie: prof. Jan Stasieńko, dr Agnieszka Dytman-Stasieńko, prof. Krystina Madej, dr Adam Flamma, mgr Maciej Śledź.
Jego celem było przeanalizowanie, w jaki sposób niepełnosprawność reprezentowana jest w grach wideo.
Projekt dofinansowany z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON), na podstawie umowy BEA/000057/BF/D.
Na konferencji przestawimy odpowiedzi na pytania sformułowane w końcowym raporcie:
- Jakie rodzaje niepełnosprawności obecne są w grach?
- Jaki wpływ na warstwę fabularną i strukturalną gier mają bohaterowie z niepełnosprawnością?
- Jakimi mechanikami dysponują bohaterowie z niepełnosprawnością?
- W jaki sposób temat niepełnosprawności przejawia się w warstwie językowej, rozumianej zarówno jako ekspresja językowa bohaterów gier, ale też jako temat dyskusji graczy.
Konferencja zgromadzi zarówno badaczy gier, jak i specjalistów z branży projektowania gier.
Konferencja odbędzie się w formie zdalnej na platformie Zoom